Menu
Menu
Digital marketing trends voor 2024

Digital marketing trends voor 2024

Het einde van het jaar is de tijd van plannen maken, doelen stellen en voorspellingen doen voor het nieuwe jaar. En ook dit jaar is dat niet anders. Dit kan je verwachten van digital marketing anno 2024.
digital marketing trends

Het einde van het jaar betekent voor (online) marketeers dat het tijd is om de glazen bol erbij te pakken: het is de tijd van plannen maken, doelen stellen en voorspellingen doen voor het nieuwe jaar. En ook dit jaar is dat niet anders. Dit kan je verwachten van digital marketing anno 2024.

Een terugblik op 2023

Laten we eerst even terugblikken op 2023. Een jaar met inflatie, oorlogen en politieke verrassingen. Maar het was ook een jaar vol ChatGPT, Formule 1 overwinningen en next level campagnes. Al met al een jaar vol hoogte- en dieptepunten.

Wat staat er te wachten in 2024?

AI als (beter) hulpmiddel

In 2023 ontplofte AI en dat zal nog wel even doorgaan. Maar wees niet bang voor AI: het kan marketeers juist helpen met het versnellen van processen. Zo ondersteunt AI bij het genereren van suggesties voor blogs, het analyseren van content (van concurrenten) en bedenken van outlines. Eigenlijk is het de nieuwe assistent van de marketeer en kan content sneller gemaakt worden. Hierdoor wordt ook linkbuilding steeds belangrijker, iets wat wij dit jaar al flink hebben uitgebreid. En met succes! Word jij de volgende?

Autoriteit opbouwen

Waarom zou je eerder klikken op een recept van Miljuschka en niet van mij? Omdat Miljuschka bekend is en meer autoriteit heeft. Door het creëren van content, zoals blogs, laat je zien dat je kennis hebt over je product of dienst. Dit wordt steeds belangrijker voor SEO. Want hoe hoger je autoriteit (lees: hoe bekender je bent), hoe meer mensen op jouw website klikken en hoe meer organische bezoekers. Zo beland je in een winnende cirkel. Daarnaast zorgt het creëren van content voor meer mogelijkheden voor interne links. Dat is win-win!

Wist je dat we bij Atvise ook echte contentmarketeers zijn? Onze contentmarketeers staan te popelen om voor jou content te schrijven.

Hoger in de paid media funnel

Social media zetten we normaal gesproken in als bereik-kanaal, omdat het boven in de customer journey funnel zit. Maar social media worden door de nieuwe generatie internetgebruikers juist gebruikt als zoekmachine. Heb je dus een jonge doelgroep? Dan kan social media marketing ook interessant zijn als je potentiële klanten wil bereiken die lager in de funnel zitten.

Het nieuwe Google Ads (Pmax)

In 2023 hebben onze marketeers de Performance Max campagnes (Pmax) echt omarmd. In 2024 zal dat niet anders zijn: ‘samen’ met Google maken we advertenties die het beste aansluiten bij jouw doelgroep en jouw merk. We verwachten dat Google de Pmax blijft ontwikkelen en dat het alleen maar beter kan worden.

Personalisatie in e-mailmarketing

Eerder schreven we een artikel over wat e-mailmarketing voor jouw bedrijf kan betekenen. Met personalisatie maak je je e-mails relevanter, waardoor de betrokkenheid omhoog gaat. Daarnaast wordt het belangrijker om bestpresterende dagen en tijden in de gaten te houden. Dit doen we in Google Analytics en met de inzichten van Mailchimp. Ook dat is personalisatie.

Aan de slag

Tegen AI zijn, niet bloggen, social media advertising en de Pmax niet inzetten en e-mails versturen wanneer het jou uitkomt. Het is allemaal zó 2023. Mocht onze glazen bol toch niet gelijk hebben, mag je ons de schuld geven. Maar wel pas eind 2024. Zin gekregen om jouw e-commerce naar een hoger niveau te tillen? Neem contact op of vraag een gratis website analyse aan!

Table of Contents

Scroll naar boven