Conversie optimalisatie

Ontvang je al veel verkeer op je website of webshop, maar heb je het idee dat er nog geen optimaal rendement wordt gehaald uit de bezoekers? In dat geval is het verstandig om een conversie optimalisatie specialist in arm te nemen om nóg meer uit je webshop of website te halen. Wij adviseren je graag tijdens een gratis adviesgesprek.

Vraag hier jouw gratis adviesgesprek aan

Conversie Optimalisatie

Conversie optimalisatie: het monitoren en rapporteren van de resultaten is essentieel om te kunnen bepalen wat wel en niet werkt. Dit voorkomt onnodige uitgaven en verhoogt de Return On Investment (ROI).

Waarom is Conversie Optimalisatie zo belangrijk?

Om online resultaat te behalen, is het van belang om de conversie te meten. Zonder metingen weet je immers niet wat het resultaat is. Er zijn verschillende conversiedoelen die je kunt instellen. Voor een webshop is dit vaak een verkoop, een zogenaamd hard conversiedoel. Een verkoop leidt namelijk direct tot omzet. Op andere websites kan een informatieaanvraag of offerteaanvraag tot een conversie leiden. Een gemiddeld aantal aanvragen leidt daadwerkelijk tot een conversie. Je zult aan deze doelen dus zelf een waarde moeten hangen. Bijvoorbeeld: 1 op de 5 offerteaanvragen leidt tot een conversie met een gemiddelde waarde van €500,-. Gemiddeld levert een offerteaanvraag dus €100,- op.

Daarnaast is het belangrijk welk deel van je bezoekers converteert. Als 1 van de 100 bezoekers een aankoop of aanvraag doet, is je conversie 1%. Om je omzet te vergroten, kun je twee dingen doen. Het aantal bezoekers verhogen of je kunt werken aan conversie optimalisatie. Met als doel het aantal conversies per 100 bezoekers te verhogen. Websites / webshops die conversie optimalisatie succesvol toepassen, halen vaak een conversiepercentage dat kan oplopen tot 4%.

Hoe pakt Atvise conversie optimalisatie aan?

Samen met jou onderzoeken we wat wél en wat juist niet werkt. Dit doen we door middel van zogenaamde A/B testen waarbij we de website onderwerpen aan een rendementstest. Welke versie levert de meeste conversie op? Daarnaast doen we een usability scan om de gebruiksvriendelijkheid van je website te testen en controleren we de betrouwbaarheid van je website. Tot slot kun je niet zonder de feedback van je bezoekers. Zij geven tenslotte zelf de beste conversie optimalisatie tips.

Meer weten?

Benieuwd naar al onze mogelijkheden op het gebied van conversie optimalisatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een gratis adviesgesprek. Ons team van jonge specialisten helpt je graag verder!

Contact