Online Marketing Strategie

Wie is je doelgroep? Wat zijn je doelstellingen? Zijn er online trends en ontwikkelingen in jouw markt? Wij adviseren je graag en denken mee in een gratis adviesgesprek om samen tot de ultieme online marketing strategie te komen.

Vraag hier jouw gratis adviesgesprek aan

Online Marketing Strategie

Wanneer je online resultaat wilt behalen, is een gedegen online marketing strategie belangrijk. Wie is je doelgroep en wat zijn je doelstellingen? Wij laten ons hierbij leiden door onze 4 pijlers: aanbod, vertrouwen, gebruik en bezoekers. Past het aanbod bij hetgeen dat je wilt bereiken? Wek je vertrouwen bij je potentiële klanten? Zijn je kanalen gebruiksvriendelijk? Zijn je bezoekers de klanten die je wilt bereiken? Wij helpen je graag al deze vragen te beantwoorden en een totale online marketingstrategie op te zetten.

Waarom een Online Marketing Strategie?

Een bezoeker komt op je website, hij snapt direct waar hij is en wat er ‘te koop’ is. In gedachte is hij al bij de aankoop, wat rest is het juiste spoor met call-to-action button om tot deze aankoop te komen. Dit is de meest ideale situatie, waarbij de website bezoeker áltijd resultaat achterlaat. Ofwel een aanvraag, lead of een aankoop.

Om tot dit resultaat te komen is er een duidelijk plan nodig. Wij helpen je om een duidelijke strategie uiteen te zetten met daarbij de geschikte online marketing instrumenten, die aansluiten bij je online marketing strategie.

Online Marketing Strategie in 4 stappen

Wij geloven dat deze online marketing strategie bestaat uit puzzelstukjes. Door verschillende puzzelstukjes op de juiste manier met elkaar te combineren, maken we de marketingpuzzel compleet en daarmee succesvol. Onze route naar Online Resultaat via een gedegen online marketing strategie bestaat uit 4 pijlers:

  1. Vertrouwen: Strategie & Concept
  2. Gebruik: Website & Webshop
  3. Bezoekers: SEO & E-mail, Social Media
  4. Aanbod: Conversie & Evaluatie

Stap 1 & 2

Stap 1 is het analyseren van de strategie. Wie is je doelgroep en wat zijn je doelstellingen? Vervolgens analyseren we het concept en de website/shop. Klopt het plaatje, wek je vertrouwen? Stap 2 zoomt in op de gebruiksvriendelijkheid van je website of webshop.

Stap 3 & 4

Wanneer  het vertrouwen en de gebruikersvriendelijkheid op orde is, gaan we ons pas richten op de marketing. Je kunt hierbij denken aan het opzetten van een Google Adwords Campagne (SEA), het verbeteren van je positie in de organische zoekresultaten (SEO), het profileren van je merk of product op sociale media en het inzetten van e-mailcampagnes. Het meten van de resultaten is hierbij essentieel. Resultaten geven immers weer of de investeringen ook daadwerkelijk leiden tot meer conversies. Met onze proactieve persoonlijke aanpak staan wij voor online resultaat en voorkomen we onnodige uitgaven.

Meer weten?

Meer informatie over onze stappen naar een gedegen online marketing strategie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een gratis adviesgesprek. Ons team van jonge specialisten helpt je graag verder!

Contact