Tactiek, team en doel.
Op zoek naar een schuifdeur? Wij durven te wedden dat deze klant je bekend voorkomt! Arne Broers startte in 2007 met Floorweb. In eerste instantie was het idee om mooie houten vloeren te verkopen via internet. Toen Arjan Hogewoning om de hoek kwam kijken, besloten zij zich samen te focussen op houten deuren. Zo werd Barnwoodweb geboren. Inmiddels kun je hier voor véél meer dan alleen houten deuren terecht. Met deze groei kon ook een nieuwe webshop niet achterblijven. Ons team ging hiermee aan de slag!
De verschillende webshops van Barnwood waren up-to-date, maar door de grote groei was het bedrijf toe aan de volgende stap in e-commerce. Het webdesign moest worden vernieuwd, het platform vervangen en een toekomst bestendige IT-structuur moest worden neergezet.
Belangrijk was de centralisatie van simpele productdata. Floorweb bestaat uit drie webshops, te weten; Barnwoodweb, Barnwoodweb b2b en Steigerhoutweb. Team techniek is aan de slag gegaan met één Magento multistore omgeving voor alle samengestelde en configurabele producten. Deze omgeving kon worden gekoppeld aan de verzendpartner en boekhouding. Alle gegevens zijn nu op één plek terug te vinden, wat de efficiëntie van Barnwoodweb zeker positief heeft beïnvloed.
Veder maken wij gebruik van het Akeneo Pim-systeem voor productdata management. Deze is gekoppeld aan de Magento omgeving van Barnwoodweb. Dit maakt het artikelbeheer in meerdere talen overzichtelijk en gebruiksvriendelijk.
Groot voordeel is dat wij een totaalpakket bieden: wij werken met een supersnelle Magento geoptimaliseerde server waar de webshop van Barnwoodweb op draait.
Naast de webshop, is Atvise ook actief bezig op het gebied van marketing. Zo adverteren wij op Facebook en Instagram aan de hand van een gepersonaliseerde funnel. Compleet aangepast op de potentiële klanten van Barnwoodweb. Binnen de Facebook funnel zijn campagnes gefocust op touchpoints in de customer journey. Dit betekent dat we iedere groep aanspreken op het juiste moment met een passende boodschap. Zo zijn er potentiële klanten die Barnwood misschien nog niet kennen, maar ook klanten die regelmatig de webshop bezoeken en nog niets hebben gekocht. De kunst is om deze doelgroepen aan te spreken met de juiste boodschap.
De Facebook funnel is een van de meest krachtige marketing strategieën voor een webshop. Naast het adverteren op Facebook nemen we ook het adverteren op Pinterest voor onze rekening. Ook deze advertenties zijn ingezet aan de hand van de funnel. Zo behalen we het optimale resultaat!