fbpx
skip to Main Content

De tekst van je link op Facebook aanpassen? Het kan nog met deze hacks!

Facebook heeft aangekondigd om 'fake-news' beter te gaan bestrijden. Om deze reden is het in het vervolg niet meer mogelijk om de titel, afbeelding of tekst bij je gedeelde link te wijzigen.
https://www.atvise.nl/wp-content/uploads/2018/11/Linktekst-Facebook.jpeg

Facebook heeft aangekondigd om ‘fake-news’ beter te gaan bestrijden. Om deze reden is het in het vervolg niet meer mogelijk om de titel, afbeelding of tekst bij je gedeelde link te wijzigen. Zonde, veel marketeers maken namelijk gebruik van deze optie om juist hun post te onderscheiden van alle andere posts. Gelukkig is er een oplossing en die delen wij graag met jullie!

Vraag een Facebook ‘link ownership’ aan

Facebook erkent dat het voor sommige bedrijven erg belangrijk is om links aan te kunnen passen. Voor deze groep heeft Facebook een speciale tool gelanceerd, genaamd ‘link ownership’. Met deze tool wordt het voor de bedrijven die hier toegang toe hebben, toch mogelijk om links aan te passen. Het enige dat je hiervoor moet doen is een stukje Facebook-code op je website plaatsen zodat Facebook kan verifiëren dat jij eigenaar bent van jouw website.

Kun jij aan de slag met de link ownership tool?

Wanneer je naar het kopje ‘publicatietools’ gaat op je Facebook pagina, zie je in het linkemenu de optie ‘Link Ownership’ (let op: dit geldt dus alleen voor bedrijven die Facebook hier geschikt voor acht). De code die je hier vindt, plaats je in de <head> van je website. Vervolgens vul je het domein (URL) van jouw website in en druk je op ‘verifieer domein’. Als alles goed staat, is je website nu geverifieerd en kun je de content bij je links blijven aanpassen. Dit trucje kun je toepassen op alle domeinen die je beheert.

linktekst veranderen op facebook

Momenteel is het nog niet duidelijk welke bedrijven wel of geen toegang hebben tot deze functie. Zie jij de functie (nog) niet? Neem dan contact op met Facebook om deze aan te vragen. Of voeg de juiste data toe voor middel van Open Graph.

Voeg de juiste data toe met Open Graph

Je kent het wel, je plaatst een link op Facebook en automatisch wordt er een afbeelding, titel en beschrijving weergegeven. Dit gebeurt automatisch door middel van een crawler. Met Open Graph kun je deze crawler voorzien van de juiste informatie zodat de informatie die bij jouw link komt te staan, wordt weergegeven zoals jij dat wilt.

Dat ziet er als volgt uit (klik om te vergroten):

Open-graph-Facebook-linktekst-toevoegen

En heeft dit als resultaat:

Resultaat open graph facebook

Klinkt dit allemaal heel technisch? Gelukkig zijn er vele modules en plugins voor diverse CMS systemen waardoor je dit makkelijk kunt instellen. Denk aan de Yoast module voor Wordspress (zie voorbeeld) en de SEO toolkit van Amnasty voor Magento 2.

Facebook open graph - Yoast module wordpress

TIP: Heb je de gegevens door middel van open graph gewijzigd maar is dit niet te zien wanneer je de link op Facebook plaatst? Haal hem dan even door de Facebook Debugger, Facebook crawlt je URL dan opnieuw waardoor hij de laatste informatie ophaalt.

Content bij je Facebook link aanpassen

Ga jij aan de slag met het optimaliseren van je content voor Facebook? Laat een reactie achter en deel jouw ervaringen. Kom je er niet helemaal uit? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder!

 

5x waarom jouw e-commerce bedrijf in 2022 niet meer zonder Google Shopping kan!

Al sinds 2012 maken e-commerce bedrijven gebruik van Google Shopping. Tien jaar later kunnen webshops eigenlijk niet meer zonder. Het…

arrow_forward

5 tips voor linkbuilding!

Linkbuilding, met deze SEO-techniek schiet jouw SEO-score omhoog en hij is ook nog eens makkelijk toe te passen! Linkbuilding is…

arrow_forward
Telefoon met apps

Dé social media trends en tips van 2021

Sociale media blijven zich constant ontwikkelen en anno 2021 is er steeds meer mogelijk via deze platformen. Elk jaar brengt…

arrow_forward

Adverteer jij al op YouTube?

Adverteren door middel van video, heb je daar al eens aan gedacht? Met een visuele boodschap kun je je doelgroep…

arrow_forward

De voordelen van e-mail marketing

In tegenstelling tot andere marketingkanalen ben je voor het bereik van jouw verstuurde e-mails niet afhankelijk van Google of social…

arrow_forward

Klaar voor meer conversie?

Benieuwd hoe lead-genererende websites of een geoptimaliseerde webshop jouw bedrijf naar een hoger niveau kan tillen?
Maak geheel vrijblijvend een afspraak of laat je telefoonnummer achter en wij bellen je terug.

Back To Top
Atvise gebruikt cookies en scripts van Google om uw gebruik van onze websites geanonimiseerd te analyseren, zodat we functionaliteit en effectiviteit kunnen aanpassen en advertenties kunnen tonen. Ook gebruiken we na aparte toestemming cookies en scripts van Facebook, Twitter, LinkedIn en Google om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. Als u wilt aanpassen welke cookies en scripts we mogen gebruiken, kunt u hiernaast uw instellingen wijzigen
Annuleren