fbpx
skip to Main Content

5x waarom jouw e-commerce bedrijf in 2022 niet meer zonder Google Shopping kan!

Lees in deze blog waarom jouw bedrijf vandaag nog moet starten met het adverteren via Google Shopping!
https://www.atvise.nl/wp-content/uploads/2022/04/atvise-5x-waarom-jouw-e-commerce-bedrijf-in-2022-niet-meer-zonder-Google-Shopping-kan.jpg

Al sinds 2012 maken e-commerce bedrijven gebruik van Google Shopping. Tien jaar later kunnen webshops eigenlijk niet meer zonder. Het platform heeft bewezen ontzettend waardevol te zijn en kan jouw webshop veel bezoekers en online verkoop opleveren. Weten waarom? Lees hieronder waarom jouw bedrijf vandaag nog moet starten met het adverteren via Google Shopping!

1. Het is een mogelijkheid tot visuele content

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Dit geldt ook voor het adverteren op Google. Door de visuele aspecten van Google Shopping advertenties, zijn de bezoekers die je aantrekt relevanter. Een potentiële klant kan direct zien om welk product het gaat en ook de prijs verschijnt onder het item. Dankzij deze twee aspecten kan er direct een afweging worden gemaakt. Een extra optie van Google Shopping is het selecteren van een saleprijs, zo weet de klant direct dat hij of zij bij jou de beste deal heeft!

 

Gepubliceerd op nos.nl

 

2. Google geeft shopping advertenties voorrang

Shopping advertenties krijgen een voorkeursbehandeling van Google. De advertenties worden namelijk helemaal bovenaan de zoekresultaten weergeven. Ook boven de betaalde Google Search campagnes. Als de SEO-waarde van je productteksten optimaal is, kun je zelfs drie keer zo hoog in Google eindigen.

Vaak wordt er voor een Shopping Advertentie wel een hoger CPC (kosten per klik) betaald, maar de ROI (rendement op de investering) ligt vele male hoger.

3. Je bereikt consumenten aan het einde van de sales funnel

Met een Google Shopping campagne kun je adverteren op productniveau. Hierdoor kun je heel gericht potentiële kopers targeten, die op dat moment op zoek zijn naar jouw product. Doordat je op een zeer gerichte manier klanten aanspreekt, creëer je leads van hoge kwaliteit. De klanten bevinden zich al in de koopfase wat veelal leidt tot een hoge CTR én een hoog conversiepercentage.

 

Gepubliceerd op Geldverdienenopinternet.be

 

4. De combinatie Google Search en Google Shopping werkt complementair

Een bijkomend voordeel van Google Shopping is dat de advertenties heel goed samengaan met jouw Google Search advertenties. Zet je Google Search én Google Shopping beide in? Dan kun je dus meer advertentieruimte claimen in Google. Je bent meerdere keren aanwezig in de zoekresultaten. Als de SEO van jouw website er ook nog eens piekfijn uitziet, kun je zelfs nog een extra plekje creëren.

5. Gebruik Google Shopping als remarketing tool

Bovendien kun je Google Shopping gebruiken als remarketing tool. Het algoritme van Google weet precies welke producten een bezoeker in de webshop bekeken heeft (mits je de dynamische remarketing tag juist geïnstalleerd hebt). Deze informatie is perfect te gebruiken voor jouw remarketing campagne. Wanneer je een dynamische advertentie opzet, kun je deze producten buiten de zoekpagina vertonen aan geïnteresseerde klanten. Uit onderzoek1 blijkt dat deze manier van adverteren tot wel 30% meer conversies kan genereren dan met alleen Google Search, voor hetzelfde budget!

1 Gepubliceerd op MarketingCharts.com, Data Source: Merkle

 

 

Nog niet helemaal overtuigd? Het is nu mogelijk om Google Shopping gratis uit te proberen. Google helpt ondernemers graag in deze (voor vele lastige) periode van onzekerheid door de Coronacrisis. Daarnaast biedt dit Google de mogelijkheid om een breder assortiment aan te bieden aan de consument. Een win-win situatie dus!

Het belangrijkste verschil met de betaalde versie van Google Shopping is dat de producten niet verschijnen in de directe zoekresultaten. Betaalde Shopping Ads staan hier bovenaan de pagina. Wanneer je de Shopping tab opent, komen de advertenties echter wel naar voren. Natuurlijk blijft de concurrentie hierin wel toenemen, doordat Google deze tool gratis aanbiedt.

Wil jij ook tussen de Google Shopping resultaten komen met je webshop? Mail of bel ons dan! Atvise is gespecialiseerd in het adverteren via Google Shopping. Samen bespreken we alle mogelijkheden en maken we een plan op maat.

 

E: info@atvise.nl

T: 071 207 34 00

5x waarom jouw e-commerce bedrijf in 2022 niet meer zonder Google Shopping kan!

Al sinds 2012 maken e-commerce bedrijven gebruik van Google Shopping. Tien jaar later kunnen webshops eigenlijk niet meer zonder. Het…

arrow_forward

5 tips voor linkbuilding!

Linkbuilding, met deze SEO-techniek schiet jouw SEO-score omhoog en hij is ook nog eens makkelijk toe te passen! Linkbuilding is…

arrow_forward
Telefoon met apps

Dé social media trends en tips van 2021

Sociale media blijven zich constant ontwikkelen en anno 2021 is er steeds meer mogelijk via deze platformen. Elk jaar brengt…

arrow_forward

Adverteer jij al op YouTube?

Adverteren door middel van video, heb je daar al eens aan gedacht? Met een visuele boodschap kun je je doelgroep…

arrow_forward

De voordelen van e-mail marketing

In tegenstelling tot andere marketingkanalen ben je voor het bereik van jouw verstuurde e-mails niet afhankelijk van Google of social…

arrow_forward

Klaar voor meer conversie?

Benieuwd hoe lead-genererende websites of een geoptimaliseerde webshop jouw bedrijf naar een hoger niveau kan tillen?
Maak geheel vrijblijvend een afspraak of laat je telefoonnummer achter en wij bellen je terug.

Back To Top
Atvise gebruikt cookies en scripts van Google om uw gebruik van onze websites geanonimiseerd te analyseren, zodat we functionaliteit en effectiviteit kunnen aanpassen en advertenties kunnen tonen. Ook gebruiken we na aparte toestemming cookies en scripts van Facebook, Twitter, LinkedIn en Google om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. Als u wilt aanpassen welke cookies en scripts we mogen gebruiken, kunt u hiernaast uw instellingen wijzigen
Annuleren