fbpx
skip to Main Content

Overstappen naar Magento 2 of nog even wachten?

Magento 1 en Magento 2, eigenlijk zijn ze niet met elkaar te vergelijken. Magento 2 is compleet anders opgebouwd dan Magento 1 en is daarmee een heel nieuw product. In de praktijk betekent dit dat een simpele upgrade van Magento 1 naar Magento 2 niet mogelijk is.
https://www.atvise.nl/wp-content/uploads/2018/11/overstappen-naar-Magento-2-of-nog-even-wachten-Atvise.jpg

Magento 1 of Magento 2, waar kies je voor?

Magento 1 en Magento 2, eigenlijk zijn ze niet met elkaar te vergelijken. Magento 2 is compleet anders opgebouwd dan Magento 1 en is daarmee een heel nieuw product. In de praktijk betekent dit dat een simpele upgrade van Magento 1 naar Magento 2 niet mogelijk is. Wanneer je wilt profiteren van alle voordelen van Magento 2, is het noodzakelijk om je website te migreren. Dit houdt in dat alle functionaliteiten van je website één voor één moeten worden verhuisd of zelfs opnieuw moeten worden gebouwd. Denk hierbij aan thema’s en design maar ook aan modules en koppelingen. Daarnaast moeten ook data zoals klantgegevens, bestellingen, producten en categorieën worden verhuisd. Al met al een behoorlijke klus. Maar als de klus dan eenmaal geklaard is, profiteer je wel van een zeer gebruiksvriendelijke interface en een veilige, snelle en zoekmachine vriendelijke webshop.

Als het zo’n klus is, moet je dan wel overstappen?

Wanneer je de eigenaar bent van een webshop, sta je na het lezen van bovenstaande wellicht niet te springen om over te stappen. Toch biedt Magento 2 zoals genoemd ook veel voordelen ten op zichten van Magento 1. Om het overzichtelijk te houden, zetten we alle voor- en nadelen op een rij:

Voordelen Magento 2:

  • De vernieuwde interface is gebruiksvriendelijker
  • De technische structuur is verbeterd waardoor developers makkelijker kunnen bouwen
  • Het is responsive en mobile first ontworpen
  • Zoekmachine optimalisatie is veel gemakkelijker door ingebouwde functies
  • Magento 2 is 25% sneller dan Magento 1
  • De veiligheid is verbeterd
  • De code is automatisch te testen

Nadelen Magento 2:

  • Bestaande modules werken niet meer
  • Nieuwe modules zijn vaak nog niet gebruiksklaar
  • Wordt nog volop ontwikkeld waardoor er nog veel wijzigingen plaatsvinden
  • Overstappen van Magento 1 naar Magento 2 kost veel tijd en geld

 

Conclusie; overstappen naar Magento 2 of niet?

Nu we de voor- en nadelen op een rij hebben gezet, komen wij tot de volgende conclusie: laat je een nieuwe Magento weshop bouwen? Kies dan voor Magento 2. Je profiteert van een overzichtelijke interface en de nieuwste technische ontwikkelingen. Ook is Magento 2 een stuk veiliger omdat veel bestanden niet meer in de public folder staan. De kans op ‘lekken’ wordt hiermee aanzienlijk verkleind. Bovendien wordt Magento vanaf 2018 de norm wat betekent dat webshops die gebouwd zijn in Magento 1, niet meer zullen worden ondersteund.

Heb je echter nog een bestaande Magento 1 webshop die goed werkt? Dan adviseren wij om nog even te wachten met de overstap. Momenteel wordt er nog volop ontwikkeld op Magento 2 en daar kun je over een jaar prima de vruchten van plukken zonder dat je nu de lasten van constante updates hoeft te ervaren.

 

Heb je vragen of wil je een advies op maat? Neem dan vrijblijvend contact met ons op of vraag een gratis adviesgesprek aan.

5x waarom jouw e-commerce bedrijf in 2022 niet meer zonder Google Shopping kan!

Al sinds 2012 maken e-commerce bedrijven gebruik van Google Shopping. Tien jaar later kunnen webshops eigenlijk niet meer zonder. Het…

arrow_forward

5 tips voor linkbuilding!

Linkbuilding, met deze SEO-techniek schiet jouw SEO-score omhoog en hij is ook nog eens makkelijk toe te passen! Linkbuilding is…

arrow_forward
Telefoon met apps

Dé social media trends en tips van 2021

Sociale media blijven zich constant ontwikkelen en anno 2021 is er steeds meer mogelijk via deze platformen. Elk jaar brengt…

arrow_forward

Adverteer jij al op YouTube?

Adverteren door middel van video, heb je daar al eens aan gedacht? Met een visuele boodschap kun je je doelgroep…

arrow_forward

De voordelen van e-mail marketing

In tegenstelling tot andere marketingkanalen ben je voor het bereik van jouw verstuurde e-mails niet afhankelijk van Google of social…

arrow_forward

Klaar voor meer conversie?

Benieuwd hoe lead-genererende websites of een geoptimaliseerde webshop jouw bedrijf naar een hoger niveau kan tillen?
Maak geheel vrijblijvend een afspraak of laat je telefoonnummer achter en wij bellen je terug.

Back To Top
Atvise gebruikt cookies en scripts van Google om uw gebruik van onze websites geanonimiseerd te analyseren, zodat we functionaliteit en effectiviteit kunnen aanpassen en advertenties kunnen tonen. Ook gebruiken we na aparte toestemming cookies en scripts van Facebook, Twitter, LinkedIn en Google om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. Als u wilt aanpassen welke cookies en scripts we mogen gebruiken, kunt u hiernaast uw instellingen wijzigen
Annuleren