Google Adwords

Door het inzetten van Google Adwords kun je op korte termijn veel meer bezoekers naar je website trekken. Door het gedrag van deze bezoekers te meten krijg je inzicht in de gebruikersstroom op je website. Informatie die vervolgens goed kan worden gebruikt bij het verder ontwikkelen van de marketingstrategie.

Neem contact op

Google Adwords

Google Adwords is hét kanaal om betaalde bezoekers binnen te halen via Google. Een groot voordeel van adverteren op Google is dat je kunt adverteren op een platform waar potentiële klanten op zoek zijn naar de producten of diensten die jouw bedrijf aanbiedt. Adwords biedt 5 verschillende advertentiemogelijkheden: search, display, re-marketing, shopping en video. Door het inzetten van Google Adwords kun je op korte termijn veel meer bezoekers naar je website trekken. Door het gedrag van deze bezoekers te meten krijg je inzicht in de gebruikersstroom op je website. Informatie die vervolgens goed kan worden gebruikt bij het verder ontwikkelen van de marketingstrategie. Bekijk de mogelijkheden hieronder of neem vrijblijvend contact met ons op voor een gratis adviesgesprek.

Atvise is officieel partner van Google wat inhoudt dat wij alleen werken met gecertificeerde Adwords specialisten.

Google Adwords Search

Google Adwords Search; een krachtig advertentiemedium dat jouw advertentie laat zien op het moment dat een potentiële klant naar jouw product of dienst zoekt in de zoekmachine van Google. Door dit principe wordt vaak een hoger conversiepercentage behaalt vanuit een Google Adwords Search campagne dan vanuit bijvoorbeeld een Google Adwords Display campagne. Google Adwords Search is dan ook een goed medium wanneer het verhogen van de conversies het hoofddoel is.

Google Adwords Shopping

Google Adwords Shopping heeft eigenlijk hetzelfde doel als een Google Adwords Search campagne alleen dan specifiek gericht op webshops. Wanneer potentiële klanten op Google zoeken naar producten die jij aanbiedt, kunnen deze worden weergegeven in de Shopping kolom van de Google zoekresultaten. Hierbij wordt de foto van het product, de prijs en de website getoond. Men kan dus precies zien welk product tegen welke prijs wordt aangeboden maar bijvoorbeeld ook wat de prijs van de concurrentie is. Deze staan immers naast jou in de kolom. Een klik vanuit een shopping campagne is hierdoor enorm waardevol. De potentiële klant klikt namelijk op jouw advertentie nadat hij of zij de prijs heeft kunnen vergelijken en het product heeft kunnen zien. Een bewustere keuze dan bijvoorbeeld een klik op een tekstadvertentie waar men alleen de advertentietekst heeft gelezen en nog geen idee heeft of het product voldoet aan de eisen.

Google Adwords Re-marketing

Het doel van een Google Adwords Re-marketing Campagne is om bezoekers die al eerder op je website zijn geweest, een bepaald product hebben bekeken of je app hebben gebruikt, te vangen met een advertentie over jouw bedrijf of het bekeken product. Dit wordt gerealiseerd door de welbekende ‘cookies’. Deze verzamelen de benodigde informatie om eerdere bezoekers of gebruikers van jouw website of app, jouw advertenties te laten zien terwijl ze websites bezoeken die deel uitmaken van het Google Display Netwerk. Een krachtig middel om potentiële klanten die nog geen aankoop hebben gedaan, alsnog over te halen dit wel te doen.

Google Adwords Mobile

Google Adwords Mobile geeft je de mogelijkheid om je advertenties af te stemmen op het mobiele gebruik van je klanten. Volgens Google verwachten mobiele gebruikers snel resultaat: dat ze naar de dichtstbijzijnde winkel worden geloodst, een bedrijf kunnen bellen met één druk op de knop en dat ze makkelijk een aankoop kunnen doen. Advertenties voor mobiel moeten zinvol én bruikbaar zijn, ook op een klein scherm.

Google Adwords Display

Met een Google Adwords Display campagne kun je via Google advertentieruimte inkopen op websites die zich hebben aangesloten bij het Google display netwerk. Dit medium wordt veelal ingezet om meer bezoekers naar de website te trekken en merkbekendheid te genereren. Wanneer je adverteert in het Google Display Netwertk kunnen je advertenties automatisch worden geplaatst op websites die gerelateerd zijn aan de inhoud van jouw website. Je kunt er echter ook voor kiezen om specifiek te targeten op bepaalde websites, onderwerpen of demografische groepen. Ook het uitsluiten van bepaalde websites is mogelijk. Door steeds verder te optimaliseren, kun je met Google Adwords Display adverteren op plaatsen waar jouw doelgroep zich bevindt en de conversies van deze potentiele klanten die via dit medium binnen komen, verhogen. Ook wordt Google Display vaak gebruikt als opstapje voor een Google Re-marketing Campagne. Je moet immers wel bezoekers op je website hebben om een re-marketing campagne te laten slagen. Kortom; is het doel meer bezoekers naar de website te trekken of de merkbekendheid van je product te vergroten? Kies voor een Display campagne.

Google Adwords Video

Uit onderzoek is gebleken dat mensen slechts 10% onthouden van wat ze horen, 20% van wat ze lezen en maar liefst 70% van wat ze zien. Een goede reden om te adverteren met je video. Het maakt je verhaal persoonlijk én het blijft beter hangen. Een Google Adwords Video Campagne biedt twee advertentiemogelijkheden: TrueView InStream-advertenties en TrueView In-display-advertenties. Bij die eerste wordt de video voor, tijdens of na het bekijken van een andere video op Youtube of andere pagina’s van video uitgevers binnen het Google Display Netwerk weergegeven. Bij die laatste wordt de video weergeven wanneer potentiele klanten zoeken op Youtube of andere pagina’s van video uitgevers binnen het Google Display Netwerk.

Google Adwords: een platform met enorm veel mogelijkheden

Wij begrijpen dat je wellicht door de bomen het bos niet meer ziet en helpen je graag verder. Vraag vrijblijvend een gratis adviesgesprek aan en ontdek wat we voor jou kunnen betekenen!