E-mail marketing

Een e-mailcampagne kan eigenlijk pas succesvol worden wanneer deze is geïntegreerd in je algehele marketingstrategie. Wat je in je nieuwsbrief vermeld, moet immers te vinden zijn op je website. Wanneer dit niet het geval is, klikt de ontvanger namelijk door naar een pagina op je website, die voor de bezoeker misschien niet relevant is.

Neem contact op

E-mail marketing

E-mail marketing, een medium waarmee je je adressenbestand op een effectieve en relatief goedkope manier kunt aanspreken. Wereldwijd zijn er 4.1 biljoen actieve e-mailadressen. Van deze gebruikers geeft 91% aan hun e-mail dagelijks te checken. Door het versturen van een (maandelijkse) nieuwsbrief blij je “top of mind” en behoud je de relatie met je klant.

Wanneer is een e-mailcampagne succesvol?

Een e-mailcampagne kan eigenlijk pas succesvol worden wanneer deze is geïntegreerd in je algehele marketingstrategie. Wat je in je nieuwsbrief vermeld, moet immers te vinden zijn op je website. Wanneer dit niet het geval is, klikt de ontvanger namelijk door naar een pagina op je website, die voor de bezoeker misschien niet relevant is. De bezoeker raakt hierdoor in de war en je merk verliest wellicht zijn betrouwbaarheid. Om het succes direct te kunnen meten, is het van belang om vooraf te bepalen wat je doelstellingen zijn. Deze doelstellingen zijn je leidraad en helpen je de campagne bij te sturen waar nodig.

Wat wij van Atvise voor je kunnen betekenen

Wij als online marketingspecialisten helpen je graag bij het opzetten van een e-mailcampagne. Ook hier beginnen we weer bij het begin en bekijken we de route die bewandeld moet worden om online resultaat te behalen. We starten met een sparsessie waarin we je vragen naar je doelgroep, je doelstellingen, je visie en je algehele marketingstrategie. Wanneer we hier een duidelijk beeld van hebben, kunnen we je e-mailcampagne hier perfect op aan laten sluiten.

We beginnen met het ontwikkelen van een template die past binnen de huisstijl van jouw bedrijf. Vervolgens gaan we met jou ‘om de tafel’ over de inhoud, schrijven we goede content (of lever jij deze aan), versturen wij de campagne en analyseren we de resultaten. Deze analyse bespreken we met jou met als doel de conversie van de volgende e-mailcampagne verder uit te breiden en te optimaliseren.

Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen? Vraag vrijblijvend een gratis adviesgesprek aan.