fbpx
skip to Main Content

Mobile first

Steeds vaker zijn we online op een mobiel apparaat en dat blijft bij Google niet onopgemerkt.
https://www.atvise.nl/wp-content/uploads/2018/11/Blog-Mobile-First-blog-pagina.jpg

Google gaat in 2017 voor de Mobile first indexering

Steeds vaker zijn we online op een mobiel apparaat en dat blijft bij Google niet onopgemerkt. Het aantal mobiele zoekopdrachten in Google is inmiddels groter dan het aantal zoekopdrachten via de desktop. Google speelt hierop in met een aparte mobiele indexering welke bovendien leidend wordt. Kortom; mobile first!

Wat betekent dat eigenlijk, mobile first?

Mobile first is een strategie voor het ontwikkelen van websites en webshops waarbij het design voor mobiele apparaten leidend is. Waar er eerst gekeken werd naar de desktopversie en deze vervolgens ‘responsive’ werd gemaakt, gaat men bij mobile first uit van de mobiele website welke vervolgens wordt doorgetrokken naar de desktopversie van de website.

Wat houdt de mobile first indexering van Google in?

Omdat Google het belangrijk vindt dat de bezoekers van je website een goede gebruikerservaring hebben, crawlt Google je website. Op basis van deze gegevens stelt Google vast waar je website over gaat en of deze gebruiksvriendelijk is. Omdat steeds meer mensen online zijn op mobiel en de zoekopdrachten op Google vaker via mobiel dan via de desktop worden gedaan, heeft Google aangegeven de mobiele versies van websites te gaan crawlen.

Wat moet je doen om mee te gaan in de mobile first indexering van Google?

Wanneer je website al geoptimaliseerd is voor mobiel door middel van een responsive of dynamische website, zal je website geen nadelen ondervinden van de ‘mobile first’ indexering. Wanneer je aparte pagina’s hebt voor mobiel en desktop waarbij de content wezenlijk van elkaar verschilt op de verschillende devices, is het raadzaam om je website om te bouwen naar een responsive website. Google gaat immers je mobiele versie crawlen. Wanneer deze versie een uitgeklede versie is van je desktop versie, heb je kans dat bepaalde pagina’s niet of maar gedeeltelijk worden geïndexeerd.

Benieuwd hoe mobiel vriendelijk jouw website is volgens Google? Check het via de mobile friendly test.

Adverteer jij al op YouTube?

Adverteren door middel van video, heb je daar al eens aan gedacht? Met een visuele boodschap kun je je doelgroep…

arrow_forward

De voordelen van e-mail marketing

In tegenstelling tot andere marketingkanalen ben je voor het bereik van jouw verstuurde e-mails niet afhankelijk van Google of social…

arrow_forward

Hoe lang kan ik de migratie naar Magento 2 nog uitstellen?

Het hangt helemaal af van hoe jouw Magento webshop is opgebouwd. Maak je alleen gebruik van de basis van Magento,…

arrow_forward

Tool Tips van Atvise

Een overzicht van alle handige tools die wij maandelijks delen via onze Facebookpagina. Heb je aanraders? Mail deze dan naar info@atvise.nl…

arrow_forward

Klaar voor meer conversie?

Benieuwd hoe lead-genererende websites of een geoptimaliseerde webshop jouw bedrijf naar een hoger niveau kan tillen?
Maak geheel vrijblijvend een afspraak of laat je telefoonnummer achter en wij bellen je terug.

Back To Top
Atvise gebruikt cookies en scripts van Google om uw gebruik van onze websites geanonimiseerd te analyseren, zodat we functionaliteit en effectiviteit kunnen aanpassen en advertenties kunnen tonen. Ook gebruiken we na aparte toestemming cookies en scripts van Facebook, Twitter, LinkedIn en Google om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. Als u wilt aanpassen welke cookies en scripts we mogen gebruiken, kunt u hiernaast uw instellingen wijzigen
Annuleren