fbpx skip to Main Content

Expanded Text Ads - Google Adwords

Enig tijd geleden startte Google met een Bèta van de Expanded Text Ads. Inmiddels is deze update doorgevoerd en kan heel Nederland gebruik maken van deze vernieuwde tekstadvertenties.
https://www.atvise.nl/wp-content/uploads/2018/11/Blog-Expanded-Text-Ads-blog-pagina.png

Heb jij ze al gezien? De Expanded Text  Ads (ETA’s) in je Google Adwords account?

Enig tijd geleden startte Google met een Bèta van de Expanded Text Ads. Inmiddels is deze update doorgevoerd en kan heel Nederland gebruik maken van deze vernieuwde tekstadvertenties. Sterker nog, in de toekomst zullen advertenties die zijn opgemaakt in de oude opzet, niet meer worden weergegeven. Vanaf eind oktober zal het ook niet meer mogelijk zijn om advertenties in de oude opmaak aan te maken.

Expanded Text Ads vs. Normale advertenties. Wat is er veranderd?

De naam zegt het eigenlijk al, de Expanded Text Ads zijn uitgebreider ten op zichten van de oude advertentie indeling. Voorheen bestond een advertentie uit een kopregel met een maximum van 25 tekens, twee beschrijvingsregels met beide een maximum van 35 tekens en de zichtbare URL die je zelf kon invullen tot wederom een maximum van 35 tekens. De nieuwe advertenties zijn opgebouwd uit twee kopregels met een maximum van 30 tekens en één beschrijvingsregel met een maximum van 80 tekens. De zichtbare URL wordt automatisch ingevuld vanuit de uiteindelijke URL met daarachter twee invulvelden, gescheiden door een slashteken en met beide een maximum van 15 tekens.

Hoe zit dit er visueel uit? 

Oud vs. nieuw

eta

Wat betekent dit in de praktijk?

De totale ruimte voor het invoeren van tekens is met 47% toegenomen, namelijk van 95, naar 140 tekens. Er is dus meer ruimte om een boodschap over te brengen en deze aantrekkelijk te schrijven. Daarnaast wordt de zichtbare URL, automatisch ingevuld met de bestemmings-URL. De 30 tekens die overblijven, kunnen nu geheel worden besteed aan het verduidelijken van de boodschap. Naast de mogelijkheid om uitgebreidere teksten te schrijven, zijn de Expanded Tekst Ads ook geoptimaliseerd voor mobiel en passen ze zich qua formaat automatisch aan per device. Google speelt hiermee in op de stijging van het gebruik van mobiele apparaten.

expanded-text-ads-google-adwords

Goed om te realiseren: de organische zoekresultaten zullen nog verder naar beneden schuiven, nu de advertenties zijn uitgebreid. In februari breidde Google de advertenties op de eerste posities al uit van 3 naar 4. Met de Expanded Text Ads zullen deze advertenties nog meer ruimte innemen en zullen de organische zoekresultaten nog verder naar onder verdwijnen.

Resultaten tot nu toe

Uit onderzoek is gebleken dat Expanded Text Ads, de CTR (click through ratio, doorklik ratio) tot wel 20% kunnen verhogen. Een goede reden om er dus snel mee aan de slag te gaan.

Wil je meer informatie of advies? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Adverteer jij al op YouTube?

Adverteren door middel van video, heb je daar al eens aan gedacht? Met een visuele boodschap kun je je doelgroep…

arrow_forward

De voordelen van e-mail marketing

In tegenstelling tot andere marketingkanalen ben je voor het bereik van jouw verstuurde e-mails niet afhankelijk van Google of social…

arrow_forward

Hoe lang kan ik de migratie naar Magento 2 nog uitstellen?

Het hangt helemaal af van hoe jouw Magento webshop is opgebouwd. Maak je alleen gebruik van de basis van Magento,…

arrow_forward

Tool Tips van Atvise

Een overzicht van alle handige tools die wij maandelijks delen via onze Facebookpagina. Heb je aanraders? Mail deze dan naar info@atvise.nl…

arrow_forward

Klaar voor meer conversie?

Benieuwd hoe lead-genererende websites of een geoptimaliseerde webshop jouw bedrijf naar een hoger niveau kan tillen?
Maak geheel vrijblijvend een afspraak of laat je telefoonnummer achter en wij bellen je terug.

Back To Top
Atvise gebruikt cookies en scripts van Google om uw gebruik van onze websites geanonimiseerd te analyseren, zodat we functionaliteit en effectiviteit kunnen aanpassen en advertenties kunnen tonen. Ook gebruiken we na aparte toestemming cookies en scripts van Facebook, Twitter, LinkedIn en Google om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. Als u wilt aanpassen welke cookies en scripts we mogen gebruiken, kunt u hiernaast uw instellingen wijzigen
Annuleren