Wil jij LinkedIn als marketingcommunicatietool gebruiken? Dan is het maken van een bedrijfspagina een onmisbare eerste stap. Je kunt hiermee je bedrijf goed profileren en binding creëren met je netwerk. Een bedrijfspagina geeft je daarnaast ook de mogelijkheid om statistieken in te kunnen zien en te adverteren. Andere voordelen zijn:
- Betere online vindbaarheid
- Groter bereik
- Leads genereren
Een bedrijfspagina op LinkedIn aanmaken
Om te beginnen log je in met je persoonlijke account op LinkedIn. Heb je geen account? Maak deze dan eerst hier aan, je kunt namelijk geen bedrijfspagina maken als je nog geen persoonlijk account hebt. Als je ingelogd bent, klik je in de bovenste menubalk op Werk, klik vervolgens op Bedrijfspagina maken +.

Nu kun je je bedrijfsnaam invoeren en een URL bedenken. Deze URL zal gebruikt gaan worden door de zoekmachines om je pagina te vinden en kan later niet meer worden gewijzigd. Zorg dus voor een passende URL. Het meest logische is om hier de bedrijfsnaam in te vullen.
Het kan zijn dat de naam van de bedrijfspagina door LinkedIn wordt geweigerd, omdat deze al bestaat. Als dit gebeurt, kun je het beste contact opnemen met de helpdesk van LinkedIn. Deze helpdesk werkt prettig, je hebt vaak binnen een dag al antwoord.
Als je eenmaal je pagina gemaakt is, kun je gaan beginnen met het vullen! Je hebt maar één kans om een goede eerste indruk te maken, dus zorg dat je pagina er goed uit ziet. Zowel tekstueel als visueel. Deze pagina is als het ware het visitekaartje van jouw bedrijf.
Tekstueel
- Bedrijfsomschrijving: de bedrijfsomschrijving is misschien wel een van de meest belangrijke onderdelen op je bedrijfspagina. Hier vertel je namelijk wie je bent en welke toegevoegde waarde jij biedt voor je doelgroep in maximaal 2000 tekens.
- Website URL: hier kun je een linkje naar je bedrijfswebsite plaatsen.
- Bedrijfsgrootte, bedrijfstak en bedrijfstype
- Voeg de specialismen van je bedrijf toe en gebruik daarbij termen waarvan jij denkt dat LinkedIn leden ze gebruiken wanneer ze op zoek zijn naar diensten die jij aanbiedt. Zie het als zoekmachine optimalisatie binnen Linkedin en vergroot daarmee de kans om leads te generen via dit platform.
Visueel
- Logo: hier upload je je bedrijfslogo. Het is belangrijk dat je consistent bent met je zakelijke LinkedInaccount. Het aanbevolen formaat is 300 x 300 pixels en de maximum grootte is 4 MB.
- Coverafbeelding: dit is de omslagfoto die je boven aan de pagina ziet. Het aanbevolen formaat van 1536 x 768 pixels en de maximum grootte is 2 MB.
‘Ready to rumble’ met jouw Linkedin bedrijfspagina?
Heb je al het bovenstaande doorgevoerd? Dan is jouw LinkedIn pagina ‘ready to rumble’. Om direct wat naamsbekendheid te genereren aan je nieuwe bedrijfspagina, kun je jouw werknemers vragen zich te binden aan de pagina. Dit kunnen zij doen door op hun persoonlijk LinkedInaccount aan te geven dat ze werkzaam zijn bij het bedrijf en daar de bedrijfspagina te ‘taggen’.
Statistieken
Je hebt een hoop effort gestoken in je nieuwe LinkedInbedrijfspagina, dan ben je natuurlijk benieuwd naar de statistieken. Hoeveel mensen volgen jouw pagina, reageren op je berichten en wat is het bereik van deze berichten? Je vindt het als beheerder van de bedrijfspagina allemaal terug onder de statistieken. Klik in de menubalk op ‘Ik’ > Beheren > Jouw bedrijfspagina. Vervolgens klik je in de menubalk op de pagina op statistieken > bezoekers/updates/volgers. Analyseer deze gegevens en concludeer welke berichten goed en welke juist minder goed werken. Vervolgens kun je jouw berichten hierop aanpassen met als doel de statistieken verbeteren.
Meer informatie op hulp nodig bij het opzetten van en LinkedInbedrijfspagina? Neem vrijblijvend contact met ons op!