fbpx skip to Main Content

Doelgericht en efficiënt adverteren met Google Adwords

Wil jij meer relevante bezoekers op jouw website? Of wil je je meer conversies behalen met jouw webshop? Dan is Google Adwords wellicht iets voor jou! Google Adwords is het advertentieprogramma van Google waarmee je gericht online kunt adverteren.
https://www.atvise.nl/wp-content/uploads/2018/11/shutterstock_565346740.jpg

Wil jij meer relevante bezoekers op jouw website? Of wil je je meer conversies behalen met jouw webshop? Dan is Google Adwords wellicht iets voor jou! Google Adwords is het advertentieprogramma van Google waarmee je gericht online kunt adverteren. Niet alleen in de zoekmachine, maar ook op partnerwebsites van Google. Op basis van zoekwoorden of interesses worden jouw advertenties vertoont aan mensen die interesse hebben in hetgeen wat jij aanbiedt. Naast het specifiek targeten, kent Google Adwords nog veel meer voordelen. Zo kan je advertenties testen, mobiele advertenties maken, het succes van je campagnes meten en eenvoudig de kosten beheren.

Met Google Adwords kan je verschillende soorten advertenties maken. Wij hebben de verschillende mogelijkheden voor je uitgelicht, zodat jij weet welke het beste bij jouw website past.

Search Advertising

Adverteren in het zoeknetwerk van Google is de bekendste vorm van Google adverteren. Met een Google Search advertentie wordt er een tekstadvertentie in de zoekresultaten van Google weergegeven. Deze advertenties worden vertoont op basis van de opgegeven zoekwoorden. Jij bepaalt dus zelf op welke zoekwoorden je wilt adverteren. Hiermee zorg je ervoor dat jouw advertentie alleen wordt getoond aan mensen die actief op zoek zijn naar jouw product of dienst. Een ideale methode om binnen een korte tijd het aantal conversies op jouw website te verhogen.

Google-Search

Shopping Advertising

Heb jij een webshop? Dan is het promoten van jouw producten op Google Shopping wellicht interessant. Shopping advertenties bieden namelijk de mogelijkheid om jouw productvoorraad online aan te bieden in het zoeknetwerk van Google, in Google Shopping en in het Display netwerk. De advertentie bestaat hoofdzakelijk uit een afbeelding van jouw product, de daarbij behorende prijs, een omschrijving en jouw website URL. Een groot voordeel van een Shopping advertentie is dat het product direct zichtbaar is, potentiële klanten zullen dus alleen klikken als zij daadwerkelijk geïnteresseerd zijn. Daarnaast zijn zij na de klik slechts 1 stap verwijderd van de aankoop.

Google-Shopping

Display Advertising

Naast de tekstadvertenties in het zoeknetwerk van Google, is er ook de mogelijkheid om advertenties te plaatsen in het Display netwerk. Het Display netwerk omvat meer dan 2 miljoen websites en apps waarin jouw advertentie kan worden vertoond. Een advertentie in het Display netwerk, vaak een visuele boodschap, wordt getoond aan de door jouw gekozen doelgroep zonder dat zij actief opzoek zijn naar jouw product of dienst. Deze methode is ideaal om de merkbekendheid te vergroten, nieuwe producten te lanceren of tijdelijke kortingsacties te promoten.

Daarnaast kan Display Advertising ook goed worden ingezet voor remarketing campagnes. Als mensen bijvoorbeeld interesse in jouw producten hebben getoond, maar niets hebben gekocht, kun je hen opnieuw bereiken door een aangepaste advertentie. Zo blijf je toch nog onder de aandacht van de potentiële klant. De kans dat iemand tóch overgaat op aankoop is dan veel groter.

Google-Display

Video Advertising

Wil jij jouw verhaal in beelden vertellen? Dan is Video adverteren iets voor jou. Video wordt steeds belangrijker op het internet. Uit onderzoek is gebleken dat er meer dan 1 miljard uur per dag naar video’s op YouTube wordt gekeken. En laat YouTube nou net de plek zijn waar jouw videoadvertenties kunnen worden vertoond. De advertenties verschijnen vóór YouTube-video’s, náást video’s die worden afgespeeld of in de zoekresultaten. Net als bij Display Advertising biedt Video Advertising de mogelijkheid om jouw doelpubliek te targeten, waardoor je video alleen wordt getoond aan mensen die binnen jouw doelgroep vallen. Videocampagnes worden voornamelijk ingezet om de naamsbekendheid te vergroten. Ook wordt Video Advertising gebruikt voor remarketing campagnes.

Google-Video

Conclusie

Voor welk medium jij moet kiezen, hangt dus helemaal af van jouw doelen. In korte tijd meer relevante bezoekers op je website of het aantal conversies verhogen doe je met Search of Shopping. Een branding campagne voeren om je naamsbekendheid te vergroten of een remarketingcampagne? Kies dan voor Display of Video. Een combinatie van meerdere soorten is natuurlijk ook mogelijk!

Wil jij een Adwords campagne opzetten, maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Of ben je nog onzeker over welk advertentiemedium bij jou past? Neem dan contact met ons op of vraag een gratis adviesgesprek aan.

Hoe lang kan ik de migratie naar Magento 2 nog uitstellen?

Het hangt helemaal af van hoe jouw Magento webshop is opgebouwd. Maak je alleen gebruik van de basis van Magento,…

arrow_forward

Tool Tips van Atvise

Een overzicht van alle handige tools die wij maandelijks delen via onze Facebookpagina. Heb je aanraders? Mail deze dan naar info@atvise.nl…

arrow_forward

Google Marketing Live 2018

Google Marketing Live event, vroeger Google Marketing Next Ieder jaar organiseert Google het Google Marketing Live event, vroeger Google Marketing…

arrow_forward

Cart2Quote: offerte management plugin voor Magento

Met de Magento plugin van Cart2Quote wordt offerte-beheer een eitje. Zo zie je geen aanvraag meer over het hoofd en…

arrow_forward

Interesse?

Benieuwd hoe lead-genererende websites of een geoptimaliseerde webshop jouw bedrijf naar een hoger niveau kan tillen?
Maak geheel vrijblijvend een afspraak of laat je telefoonnummer achter en wij bellen je terug.

Back To Top
Atvise gebruikt cookies en scripts van Google om uw gebruik van onze websites geanonimiseerd te analyseren, zodat we functionaliteit en effectiviteit kunnen aanpassen en advertenties kunnen tonen. Ook gebruiken we na aparte toestemming cookies en scripts van Facebook, Twitter, LinkedIn en Google om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. Als u wilt aanpassen welke cookies en scripts we mogen gebruiken, kunt u hiernaast uw instellingen wijzigen
Annuleren