fbpx
skip to Main Content

De voordelen van e-mail marketing

E-mail marketing: wat is het precies en waarom moet je er vandaag nog mee beginnen?
https://www.atvise.nl/wp-content/uploads/2020/03/blog-header-e1584372138908.png

In tegenstelling tot andere marketingkanalen ben je voor het bereik van jouw verstuurde e-mails niet afhankelijk van Google of social media. E-mails stuur je naar klanten waarvan je weet dat zij ook echt interesse hebben in jouw product of dienst. Zij hebben zich namelijk zelf ingeschreven voor het ontvangen van jouw nieuwsbrief. Je kunt deze doelgroep dus gerichte informatie sturen en op het juiste moment.

Heb je een goede aanbieding of staat de nieuwe collectie eindelijk online? Dan wil je dit waarschijnlijk graag met jouw trouwe klanten delen. Je kunt hen dan gemakkelijk een online nieuwsbrief mailen geheel in de huisstijl van jouw website/bedrijf. Op deze manier creëer je vertrouwen, naamsbekendheid en zorg je ervoor dat klanten regelmatig iets van je horen. Dit is goed voor de klantenbinding.

Persoonlijke benadering

Je kunt de e-mails op zo’n manier instellen dat klanten in de mail worden aangesproken met hun eigen naam. Deze persoonlijke benadering zorgt ervoor dat klanten de e-mail sneller zullen openen.

Bijvoorbeeld deze e-mail van Netflix:

Zorg voor een pakkend onderwerp bij het versturen van de e-mail. Dit is namelijk het eerste moment om de klant ervan te overtuigen jouw verstuurde e-mail te openen. Komt het onderwerp overeen met de inhoud van de e-mail dan is de kans nog groter dat deze klant ook doorklikt naar je website.

Je kunt ook klanten targeten door dit te koppelen aan een ingestelde doelgroep bijvoorbeeld: ‘winkelwagenverlaters’. Google meet welke klanten er in jouw winkelwagen zijn geweest, maar hier vervolgens geen aankoop hebben gedaan. Deze klanten kun je dan apart weer een e-mail sturen met bijvoorbeeld een kortingscode om hen toch te overtuigen een aankoop te doen.

Waarom werkt e-mail marketing?

Door het versturen van een e-mail zorg je ervoor dat je niet hoeft te wachten totdat potentiële klanten jouw marketing uitingen tegenkomen op de tijdlijn van hun sociale media. Tevens kunnen mensen tegenwoordig altijd en overal hun mail ontvangen en lezen via bijvoorbeeld hun smartphone. Omdat je de e-mail direct naar de klant stuurt met een persoonlijke benadering wordt over het algemeen e-mail beter gelezen dan berichten social media. Zo weet je zeker dat de boodschap dit je wilt delen aankomt bij de ontvanger, waar je dit bij social media niet zeker weet.

A/B testen

Testen, testen en nog eens testen. Natuurlijk wil je ook graag weten welke opzet/benadering het beste werkt. Zo kun je bijvoorbeeld gaan testen met een A- en een B-versie. Je stuurt de helft van je klanten de A-versie en de andere helft de B-versie. De versie die het meest wordt geopend, zal jouw doelgroep dus waarschijnlijk meer aanspreken.

Tot slot

E-mails zorgen er ook voor dat klanten terugkeren naar je website. Bijvoorbeeld om de nieuwste producten te bekijken of de huidige aanbiedingen. Maar ook wanneer je een nieuw blog hebt geplaatst kun je klanten daarover mailen.

En om de voordelen van e-mailmarketing af te sluiten, het is relatief goedkoop! Zo heb je wel kosten om bijvoorbeeld gebruik te kunnen maken van de software en het ontwikkelen van templates. Maar verder is het een redelijk goedkope manier van marketing.

Lees hier meer over onze strategie betreft e-mail marketing.

5x waarom jouw e-commerce bedrijf in 2022 niet meer zonder Google Shopping kan!

Al sinds 2012 maken e-commerce bedrijven gebruik van Google Shopping. Tien jaar later kunnen webshops eigenlijk niet meer zonder. Het…

arrow_forward

5 tips voor linkbuilding!

Linkbuilding, met deze SEO-techniek schiet jouw SEO-score omhoog en hij is ook nog eens makkelijk toe te passen! Linkbuilding is…

arrow_forward
Telefoon met apps

Dé social media trends en tips van 2021

Sociale media blijven zich constant ontwikkelen en anno 2021 is er steeds meer mogelijk via deze platformen. Elk jaar brengt…

arrow_forward

Adverteer jij al op YouTube?

Adverteren door middel van video, heb je daar al eens aan gedacht? Met een visuele boodschap kun je je doelgroep…

arrow_forward

De voordelen van e-mail marketing

In tegenstelling tot andere marketingkanalen ben je voor het bereik van jouw verstuurde e-mails niet afhankelijk van Google of social…

arrow_forward

Klaar voor meer conversie?

Benieuwd hoe lead-genererende websites of een geoptimaliseerde webshop jouw bedrijf naar een hoger niveau kan tillen?
Maak geheel vrijblijvend een afspraak of laat je telefoonnummer achter en wij bellen je terug.

Back To Top
Atvise gebruikt cookies en scripts van Google om uw gebruik van onze websites geanonimiseerd te analyseren, zodat we functionaliteit en effectiviteit kunnen aanpassen en advertenties kunnen tonen. Ook gebruiken we na aparte toestemming cookies en scripts van Facebook, Twitter, LinkedIn en Google om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. Als u wilt aanpassen welke cookies en scripts we mogen gebruiken, kunt u hiernaast uw instellingen wijzigen
Annuleren