Concepting
Een concept; de “look & feel” van jouw organisatie. Past deze bij je doelgroep? Komt het overeen met het product dat je aanbiedt en hoe je het bedrijf wilt profileren? En hoe zorg je dat je niet wordt zoals “de rest”? Wij creëren eigenwijze concepten die blijven hangen bij jouw doelgroep.
Think
Write
Create
Het concept als succesvolle basis
Een concept begint vaak bij een idee, een visie of een strategie. Concepting staat voor het vertalen van dit idee, de visie of de strategie naar woord en beeld. Deze vertaling moet aansluiten bij de doelgroep(en); bij hun interesses, overtuigingen, visies, etc. Samen met jou gaan wij op zoek naar de identiteit van jouw merk en vertalen dit naar een uniek concept. De basis van jouw online succes.
Het traject van een succesvol concept
Een concept is een vertaling van jouw idee of strategie naar een begrijpelijk verhaal voor jouw doelgroep. Te beginnen bij een aantal essentiële vragen: wie ben je en wat doe je? Voor wie doe je het? En wat is je doel? Wil je bijvoorbeeld een merk imago neerzetten of je naamsbekendheid vergroten? Het marktaandeel vergroten of de omzet verhogen? Vragen die we samen met jou beantwoorden en doorvertalen naar jouw eigen unieke concept.
Van concept naar uitwerking
Wanneer er een nieuw creatief concept is neergezet, is het zaak om dit concept overal consistent toe te passen om zo de totale perceptie van jouw merk te vormen. Je kunt hierbij denken aan een website, een online campagne, social media kanalen, e-mailcampagnes en andere communicatiemiddelen. Uiteraard helpen wij je hier graag bij.
Onze beste wedstrijden.
Met trots kijken we terug op onze cases.