Tactiek, team en doel.
Toen de eigenaar van Print2Day bij ons binnen kwam om zijn bedrijf huidige Impromo uit te breiden met een bedrijf dat drukwerk nog diezelfde dag kan leveren, gingen bij ons de radars draaien. Van het begin tot het eind zijn we betrokken geweest bij het proces om dit bedrijf een kick-start te geven. Samen bedachten we een naam, werkten we een concept uit en ontwierpen we de website. Als je, zoals Print2Day, snel wilt schakelen voor je klanten dan is een gestructureerde website een absolute vereiste. Daar hebben wij ons dan ook hard voor gemaakt. Wanneer de ervaring van de gebruikers positief is, is de kans dat ze daadwerkelijk bestellen én terugkomen, vele malen groter. Daarom ontwierpen we niet alleen een gebruiksvriendelijke website, maar keken we ook naar het complete verkoopproces. We introduceerden 24-uurs klantenservice, een chatfunctie en gaven tips voor de aftersales.
Nadat het design door de klant was goedgekeurd, bespraken we de vereisten voor de webshop. Denk aan: een designtool, een bestandscontrole en een chatfunctie. Deze vereisten hebben wij vertaald naar modules en waar nodig naar maatwerk. Op deze manier hebben wij een shop ontwikkeld met de juiste functionaliteiten, tegen een scherp tarief.
Na oplevering van de webshop, zat onze job als interim coach erop. We hebben het stokje overgedragen naar de coach binnen Print2Day. Uiteraard staan we nog altijd klaar bij vragen en bieden we hulp op basis van consultancy. Zo begeleiden we hen niet alleen op het gebied van de webshop, maar ook op het gebied van online marketing zoals Google Ads, nieuwsbrieven en social media. Binnen het jaar zijn de omzetdoelstellingen bereikt. Een gegeven waar wij als team erg trots op zijn!