Tactiek, team en doel.
De naam zegt het al: Flextent biedt flexibele tenten voor jouw feest. De vraag vanuit Flextent was duidelijk, meer naamsbekendheid in zowel Nederland als Duitsland met als gevolg meer leads via de website. Om te beginnen hebben we dan ook een nieuw design gemaakt voor de lead genererende WordPress website. Uitstraling was het uitgangspunt. Als bezoeker moeten de mogelijkheden van Flextent je direct enthousiasmeren. Maar met uitstraling alleen, ontvang je niet direct meer leads. Daarom hebben we een gestructureerd design opgezet met op iedere pagina een call-to-action, waarmee de bezoeker wordt geleid naar de offerte aanvraag pagina. Ook zijn alle pagina’s SEO ‘proof’ opgeleverd zodat de website ook via zoekmachines organisch goed vindbaar is.
Zoals al vaker gezegd, een mooie website, levert niet direct meer klanten. Potentiële klanten, moeten je immers wel kunnen vinden. Daarom zijn na de oplevering van de geoptimaliseerde SEO website, ook gestart met een online marketing campagne via Google Ads. Via dit platform spreek je heel gericht je doelgroep aan door te adverteren op termen waar je op gevonden wilt worden. Met sprekende advertenties en de juiste positionering, hebben wij ervoor gezorgd dat de leads bij Flextent via Google Ads flink zijn gestegen. Ook de nieuwe website heeft zijn vruchten afgeworpen. De organische leads zijn meer dan verdubbeld en het directe verkeer heeft ook een mooie vlucht genomen.