Tactiek, team en doel.
DirckIII, een belangrijke speler in de drankhandel, had de wens om ook online verkopen te gaan genereren. Na een kennismakingsgesprek werd al snel duidelijk dat de wensen en doelen niet helemaal synchroon liepen met de mogelijkheden binnen hun gewenste webshopsysteem. Na een aantal brainstormsessies, waren we erover uit: Magento 2 moest het worden. Na het opzetten van een wireframe, zijn we aan de hand van de huisstijl, aan de slag gegaan met het design voor de webshop. Dit bleek een shot in de roos, waardoor we snel verder konden met het ontwikkelen hiervan.
Door vooraf al verschillende brainstormsessies te houden, krijg je een duidelijk beeld van de vereisten van de webshop. DirckIII is een grote speler met veel naamsbekendheid. Een webshop zou dan ook snel veel te weeg kunnen brengen. Hier moesten de processen binnen het bedrijf maar ook de server waar de webshop op zou gaan draaien, op voorbereid zijn. Klein beginnen was het devies en zo geschiedde. We besloten dat er in eerste instantie alleen in de omgeving van Amsterdam bezorgd kon worden. Zo konden de processen op kleine schaal worden getest, alvorens we deze op grote schaal gaan uitvoeren. Inmiddels wordt het bezorgingsgebied steeds verder uitgebreid en staat de webshop een server die met gemak tienduizenden bezoekers tegelijk aan kan!
Met een goed design en een duidelijke website, ben je er natuurlijk nog niet. In de winkel maak je tenslotte ook de etalage op. Om de doelstellingen te behalen, voeren we online marketing. Denk aan Google Ads (shopping, remarketing en display) en nieuwsbrieven. Ook voeren we de offline marketing zoals de folder, door op de webshop.