fbpx
skip to Main Content

7 tips voor een goede landingspagina

Een goede landingspagina, de pagina waar bezoekers op binnen komen nadat ze op jouw link geklikt hebben, is dé pagina waar je ze moet 'vangen'.
https://www.atvise.nl/wp-content/uploads/2018/11/7-tips-voor-een-goede-landingspagina-Atvise-1.jpg

Een goede landingspagina, de pagina waar bezoekers op binnen komen nadat ze op jouw link geklikt hebben, is dé pagina waar je ze moet ‘vangen’. Er zijn immers meerdere spelers op de markt. Maar hoe zorg je er nu voor dat bezoekers na het klikken op jouw link ook daadwerkelijk iets aankopen of aanvragen? Met deze 7 tips ontwikkel jij binnen no-time een landingspagina die gegarandeerd meer conversies en dus meer omzet oplevert!

Je boodschap komt overeen

Wanneer je vanuit een advertentie naar je landingspagina verwijst, zorg dan dat de tekst vanuit je advertentie terugkomt in de titel van je landingspagina. Bezoekers worden immers door deze tekst getriggerd om door te klikken naar je pagina.

7 tips voor een goede landingspagina

 

Benadruk je concurrentiekracht

Toon de voordelen van jouw product of dienst met zogenaamde USP’s (unique selling points), bij voorkeur met vinkjes of bulletpoints. Zo geef je in één overzicht je concurrentiekracht en kernpositie weer.

Schermafbeelding 2017-05-23 om 14.00.41

Zorg dat het primaire conversiepad altijd zichtbaar is

Om meer conversies te genereren, moet het conversiepad op je pagina altijd zichtbaar zijn. Zorg bijvoorbeeld dat je telefoonnummer in de menubalk staat, of dat er een contactbutton mee scrolt met de gebruiker. Zo geef je altijd de mogelijkheid om contact op te nemen. Zorg ook dat je meerdere contactmogelijkheden hebt. Sommige mensen zullen liever mailen, anderen juist liever bellen.

contactgegeven in de header op landingspagina

Zet de call-to-action boven de vouw

‘Boven de vouw’ is het gedeelte van je pagina dat de gebruiker ziet zonder dat diegene moet scrollen. In dit gedeelte geef je de call-to-action weer zodat het in één oogopslag duidelijk is wat de gebruiker op deze pagina moet doen. Een call-to-action kan bijvoorbeeld zijn: ‘vraag vrijblijvend een offerte aan’ of ‘neem contact op’.

Een goede landingspagina - call to action

Houd je contactformulier kort en krachtig

Hoe minder gegevens er ingevuld hoeven te worden, hoe eerder de gebruiker over zal gaan tot het opnemen van contact. Ga na welke gegevens je écht nodig hebt. Een postcode en adres zijn niet relevant wanneer iemand een vrijblijvend adviesgesprek aan wil vragen, een telefoonnummer of e-mailadres is daarentegen wel handig.Focus

Zorg dat de landingspagina één boodschap vertelt. Alle call-to-actions hebben hetzelfde doel. Zo houd je je pagina overzichtelijk en verklein je de kans dat de gebruiker weg klikt naar een andere (minder belangrijke) pagina.

Een goede landingspagina - contactformulier

Wek vertrouwen

Wek vertrouwen op je landingspagina door het tonen van je gezicht, je bedrijfslogo, keurmerken zoals een thuiswinkelwaarborg, certificaten, gewonnen prijzen en reviews van andere klanten. Dit geeft de gebruiker vertrouwen dat hij met een gerenommeerd bedrijf in zee gaat.

Kortom; een goede landingspagina is…

…Overzichtelijk, wekt vertrouwen, heeft een duidelijk conversiepad en benadrukt jouw concurrentiekracht. Vind je het begrip ‘een goede landingspagina’ na het lezen van dit artikel nog steeds lastig te interpreteren? Stel je vraag in een reactie of neem vrijblijvend contact met ons op!

5x waarom jouw e-commerce bedrijf in 2022 niet meer zonder Google Shopping kan!

Al sinds 2012 maken e-commerce bedrijven gebruik van Google Shopping. Tien jaar later kunnen webshops eigenlijk niet meer zonder. Het…

arrow_forward

5 tips voor linkbuilding!

Linkbuilding, met deze SEO-techniek schiet jouw SEO-score omhoog en hij is ook nog eens makkelijk toe te passen! Linkbuilding is…

arrow_forward
Telefoon met apps

Dé social media trends en tips van 2021

Sociale media blijven zich constant ontwikkelen en anno 2021 is er steeds meer mogelijk via deze platformen. Elk jaar brengt…

arrow_forward

Adverteer jij al op YouTube?

Adverteren door middel van video, heb je daar al eens aan gedacht? Met een visuele boodschap kun je je doelgroep…

arrow_forward

De voordelen van e-mail marketing

In tegenstelling tot andere marketingkanalen ben je voor het bereik van jouw verstuurde e-mails niet afhankelijk van Google of social…

arrow_forward

Klaar voor meer conversie?

Benieuwd hoe lead-genererende websites of een geoptimaliseerde webshop jouw bedrijf naar een hoger niveau kan tillen?
Maak geheel vrijblijvend een afspraak of laat je telefoonnummer achter en wij bellen je terug.

Back To Top
Atvise gebruikt cookies en scripts van Google om uw gebruik van onze websites geanonimiseerd te analyseren, zodat we functionaliteit en effectiviteit kunnen aanpassen en advertenties kunnen tonen. Ook gebruiken we na aparte toestemming cookies en scripts van Facebook, Twitter, LinkedIn en Google om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. Als u wilt aanpassen welke cookies en scripts we mogen gebruiken, kunt u hiernaast uw instellingen wijzigen
Annuleren