Een goede landingspagina, de pagina waar bezoekers op binnen komen nadat ze op jouw link geklikt hebben, is dé pagina waar je ze moet ‘vangen’. Er zijn immers meerdere spelers op de markt. Maar hoe zorg je er nu voor dat bezoekers na het klikken op jouw link ook daadwerkelijk iets aankopen of aanvragen? Met deze 7 tips ontwikkel jij binnen no-time een landingspagina die gegarandeerd meer conversies en dus meer omzet oplevert!
Je boodschap komt overeen
Wanneer je vanuit een advertentie naar je landingspagina verwijst, zorg dan dat de tekst vanuit je advertentie terugkomt in de titel van je landingspagina. Bezoekers worden immers door deze tekst getriggerd om door te klikken naar je pagina.

Benadruk je concurrentiekracht
Toon de voordelen van jouw product of dienst met zogenaamde USP’s (unique selling points), bij voorkeur met vinkjes of bulletpoints. Zo geef je in één overzicht je concurrentiekracht en kernpositie weer.

Zorg dat het primaire conversiepad altijd zichtbaar is
Om meer conversies te genereren, moet het conversiepad op je pagina altijd zichtbaar zijn. Zorg bijvoorbeeld dat je telefoonnummer in de menubalk staat, of dat er een contactbutton mee scrolt met de gebruiker. Zo geef je altijd de mogelijkheid om contact op te nemen. Zorg ook dat je meerdere contactmogelijkheden hebt. Sommige mensen zullen liever mailen, anderen juist liever bellen.

Zet de call-to-action boven de vouw
‘Boven de vouw’ is het gedeelte van je pagina dat de gebruiker ziet zonder dat diegene moet scrollen. In dit gedeelte geef je de call-to-action weer zodat het in één oogopslag duidelijk is wat de gebruiker op deze pagina moet doen. Een call-to-action kan bijvoorbeeld zijn: ‘vraag vrijblijvend een offerte aan’ of ‘neem contact op’.

Houd je contactformulier kort en krachtig
Hoe minder gegevens er ingevuld hoeven te worden, hoe eerder de gebruiker over zal gaan tot het opnemen van contact. Ga na welke gegevens je écht nodig hebt. Een postcode en adres zijn niet relevant wanneer iemand een vrijblijvend adviesgesprek aan wil vragen, een telefoonnummer of e-mailadres is daarentegen wel handig.Focus
Zorg dat de landingspagina één boodschap vertelt. Alle call-to-actions hebben hetzelfde doel. Zo houd je je pagina overzichtelijk en verklein je de kans dat de gebruiker weg klikt naar een andere (minder belangrijke) pagina.

Wek vertrouwen
Wek vertrouwen op je landingspagina door het tonen van je gezicht, je bedrijfslogo, keurmerken zoals een thuiswinkelwaarborg, certificaten, gewonnen prijzen en reviews van andere klanten. Dit geeft de gebruiker vertrouwen dat hij met een gerenommeerd bedrijf in zee gaat.
Kortom; een goede landingspagina is…
…Overzichtelijk, wekt vertrouwen, heeft een duidelijk conversiepad en benadrukt jouw concurrentiekracht. Vind je het begrip ‘een goede landingspagina’ na het lezen van dit artikel nog steeds lastig te interpreteren? Stel je vraag in een reactie of neem vrijblijvend contact met ons op!